Update - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

Update

Door: rommybos

Blijf op de hoogte en volg Rommy

19 April 2011 | Nederland, Hengelo

Hai allemaal!

Ten eerste: Dank jullie wel voor alle leuke reacties! Het is echt geweldig om te zien dat jullie er net zo enthousiast over zijn als ik :)

In deze blog ga ik antwoord geven op de vragen die sommigen gesteld hebben en ik weet meer over de treinreis, dus dat kan ik jullie allemaal vertellen!

Ten eerste dus de vragen. Wees gerust, ik zal je niet met naam en toenaam noemen;) :P

Ten eerste over de verloopstekker. In Zwitserland hebben ze andere stopcontacten dan hier, dus ik kan daar niets met al mijn stekkers en adapters. Een verloopstekker is een stekker die je daartussen kan doen, dus zegmaar eentje met een ingang voor Nederland en een uitgang voor Zwitserland.

Ik had die dus kunnen lenen, maar dat weet ik nu pas, en het is sowieso wel makkelijk om die zelf te hebben, ook omdat mijn broertje half mei naar Engeland gaat en er dan ook een nodig heeft!

Verder word ik geen pinkie, maar een greenie. Ik krijg dus een groen shirt aan, omdat ik er korter dan 3 maanden ben en dus die hele training enzo mis. Ik zal alle luie Italianen die ik tegenkom eens flink voor hun kont trappen en ik heb de Donald Duck-tekenares gezien!

Verder typ ik deze blog al zonder druk van mijn moeder, dus wat dat betreft zit het wel goed;).

In Zwitserland worden 4 talen gesproken: Frans, Duits, Italiaans en Retoromaans. Ironisch genoeg ga ik geen van die talen spreken (behalve als ik een tube tandpasta in de supermarkt moet kopen, zoals vorige keer toen ik die was vergeten), maar ik ga Engels praten.

De bergschoenen gaan zeker mee, maar of ik bergwandelingen ga maken moet ik nog maar even zien. Ten eerste omdat ik nog niet weet wat er allemaal op het programma staat, maar ook omdat het me afgelopen zomer erg zwaar gevallen is. :P

Er reist helemaal niemand met me mee, dus vanaf het moment dat ik vrijdag in de trein stap zal ik het zelf moeten redden! Papa rijdt me wel naar het station toe (hopen we dan..), dat scheelt!


Dan verder over de treinen. In de vorige blog hebben jullie allemaal kunnen regelen dat het nog niet helemaal klopte met de reis. Ik heb gistermiddag even met de Treinreiswinkel in Leiden gebeld, en daar konden ze me wel wat meer duidelijkheid geven. Er zijn werkzaamheden aan het spoor bij Gronau, daarom kan ik daar niet op de trein; er rijden helemaal geen treinen.

Het alternatief was om om 07:09 vanaf het station in Gronau met de bus naar Steinfurt te gaan, daar gaat dan om 07:44 de trein die ik moet hebben. Ik ga waarschijnlijk mijn vader even lief aankijken of hij me niet een eindje verder kan brengen! ;)

Misschien is het voor jullie sowieso wel leuk om te weten waar ik allemaal langsga met de trein. Dat zit alsvolgt:

07:44 Steinfurt
08:44 Münster

09:03 Münster
10:50 Keulen

10:55 Keulen
12:24 Mannheim

12:44 Mannheim
14:55 Basel SBB

15:28 Basel SBB
16:27 Bern

16:39 Bern
17:41 Kandersteg

Elke 'alinea' is een stukje treinen. Ik ga dus om 7.44 weg uit steinfurt, kom om 8.44 aan in Münster, ga daar om 9.03 weer weg, enzovoorts.

Ik moet dus best een paar keer overstappen, maar ik heb (behalve in Keulen) overal ruim de tijd, dus dat komt wel goed!

Dat was het weer voor vandaag, over 5 minuten gaat de bel en dan heb ik een pauze met daarna economie, gezellig!

Tot ziens!

Rommy

  • 19 April 2011 - 11:05

    Je Moeder:

    Ik mis je nu al...

  • 19 April 2011 - 11:06

    Laura:

    Leuk om te lezen! Ik ga het zeker verder volgen. Succes met de laatste voorbereidingen!

  • 19 April 2011 - 21:11

    Je Vader:

    leuk idee!
    Kunnen we mooi zien wat je zoal doet in het verre en bergachtige Zwitserland!

  • 22 April 2011 - 09:19

    Carmen:

    Gelukkig ga ik gewoon rechtstreeks met het vliegtuig :P

    Nou in ieder geval veel succes! En tot over een paar weken.

  • 22 April 2011 - 19:14

    Lilly:

    Ik wacht op een teken van leven! haha.. Ging alles goed met het overstappen enz?:P Did you enjoy reading you books?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hengelo

op stage in Kandersteg

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

weer thuis

03 Mei 2011

t/m 3 mei

27 April 2011

Dinsdag 26 en woensdag 27 april

25 April 2011

Maandag 25 april - Catering

24 April 2011

zondag 24 april: Catering
Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 7515

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: