Over mijn stage en KISC - Reisverslag uit Borne, Nederland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu Over mijn stage en KISC - Reisverslag uit Borne, Nederland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

Over mijn stage en KISC

Door: rommybos

Blijf op de hoogte en volg Rommy

17 April 2011 | Nederland, Borne

Zo, daar zit je dan, nu nog lekker op de bank thuis, maar over 5 dagen om dezelfde tijd in Zwitserland! :)

De mailtjes naar alle trouwe lezers (;)) zijn verstuurd, dus dan moeten die ook maar wat te lezen hebben! Niet geheel zonder druk van mijn moeder schrijf ik dus deze eerste blog.

Het begint wel steeds dichterbij te komen, toen ik de stage rond had duurde het nog 5 maanden, toen ik de treinkaartjes had nog 3 maanden, toen ik de verloopstekker had gekocht nog een week, en nu ik de eerste blog schrijf is het vrijdag al!

Het is overigens niet voor niets dat ik naar Zwitserland ga. Vorig jaar ben ik in de zomer met mijn scoutinggroep op zomerkamp geweest in Kandersteg. Dat vond ik echt superleuk, en daardoor kwam het ook dat ik in september 2010 de eerste mail naar Zwitserland stuurde met daarin de vraag of ik geen stage zou kunnen lopen op het scoutingterrein.

Die stage komt trouwens ook niet uit de lucht vallen; voor school moet ik twee weken op stage in een Engelstalige werk- en leefomgeving, dit omdat ik tweetalig onderwijs volg. Het centrum ligt in Zwitserland, maar draait geheel in het Engels omdat het dan toegankelijk is voor scouts uit alle landen.

KISC, Kandersteg International Scout Centre, is namelijk een internationaal scoutingterrein in Zwitserland. Het werd in 1923 opgericht door Lord Baden Powell, de vader van scouting. Hij was in 1920 aanwezig bij de eerste Jamboree in Londen en vond dat zo'n geweldige ervaring dat hij eigenlijk ergens een permanente mini-Jamboree op wou richten. Dat is KISC geworden en het is nog steeds een plek waar scouts uit de hele wereld samenkomen.

Genoeg achtergrondinformatie over de reis en de bestemming, nu gaan we verder met hoe de stand van zaken nu is. Zoals ik al vertelde, heb ik de stage geregeld, de treinkaartjes zijn binnen en zelfs de verloopstekker is al in huis! In principe hoef ik dus alleen mijn tas nog maar in te pakken.

Althans, dat dacht ik, tot ik vandaag het schema dat ik van de Treinreiswinkel in Leiden heb ontvangen vergeleek met het reisschema op www.deutschebahn.com.
Volgens de treinreiswinkel zou ik vrijdag om 07.44 vertrekken vanuit Gronau, maar DeutscheBahn zei dat er vanaf Gronau helemaal geen trein vertrekt om 07.44! Morgen maar even bellen denk ik.. En direct de terugreis checken, dat is ook best handig!

Nouja, dat komt vast wel goed, en desnoods ga ik gewoon een trein eerder of later!

Voor nu is dit wel genoeg, ik ga de reünie kijken en dan morgen maar beginnen aan de laatste 4 daagjes school voor ik vertrek!

Rommy

  • 17 April 2011 - 19:01

    Geert:

    De verloopstekker had je ook van mij kunnen lenene ;)

  • 18 April 2011 - 00:32

    Jessy:

    Wat een leuk verslagje! Bedank je moeder maar haha. Balen dat het een beetje misloopt met de treinen maar dat komt vast wel goed! Hier is het ook helemaal top, ik zal zo wel even een berichtje op mijn blog zetten. :D

  • 18 April 2011 - 05:38

    Joke:

    heel veel succes!

    zonder verloopstekker ben je nergens...(?? denk ik..??)

  • 18 April 2011 - 07:08

    Susan:

    Rommy, wat een leuk avontuur!!! En geweldig om je te kunnen volgen via deze site. Een collega van mij heeft dat ook gedaan toen ze 3 maanden naar Spanje ging en ik haar klas overnam. Leuk!
    Nou, nog even...en dan ga je! Héél veel plezier!!!


  • 18 April 2011 - 13:45

    Nicoline:

    Neeeeh je gaat bijna weg! we kunnen je helemaal niet missen!! maar ik ga je ook zeker niet tegen houden, meid heeeeeel erggggggggggg veel plezier daar! we gaan je wel missen maar we redden ons wel hoor ;) lekker genieten en tot snel meis

  • 18 April 2011 - 15:51

    Coen:

    Wordt je dan een echte pinky? Leuk joh! Als je nog luie Italianen tegen komt die niet kunnen pionieren....geef ze een schop van mij!

    succes daar!

    ps.: Heb je die Donald Duck tekenares nog gezien bij De Reunie?

  • 19 April 2011 - 10:10

    Lilly:

    Heee, coen, ik weet niet wie je bent! Maar die heb ik wel gezien:D

  • 22 April 2011 - 09:17

    Carmen:

    Nou vandaag ben je weggegaan. Ik denk dat het wel goed gaat. Ik lees het wel wanneer je er bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Borne

op stage in Kandersteg

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

weer thuis

03 Mei 2011

t/m 3 mei

27 April 2011

Dinsdag 26 en woensdag 27 april

25 April 2011

Maandag 25 april - Catering

24 April 2011

zondag 24 april: Catering
Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 7517

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: