De eerste dag(en) - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu De eerste dag(en) - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

De eerste dag(en)

Door: rommybos

Blijf op de hoogte en volg Rommy

23 April 2011 | Zwitserland, Kandersteg

Hai allemaal!

Hoe is het? Met mij in ieder geval prima! Ik ben veilig overgekomen, heb verder geen problemen met de trein gehad, alleen wat vertraging in de trein naar Mannheim. Dat was ongeveer 10 minuten, maar ik heb mijn volgende trein ruim gehaald!

Het was af en toe wel een beetje lastig, want in Duitse treinen kan je schijnbaar plekken reserveren. En daar mag je dan niet zitten als je niet gereserveerd hebt.. Maar ik heb in elke trein kunnen zitten, in de ene ging het wat sneller dan in de ander, maar ik ben aangekomen en daar draait het om!

Gisteren kwam ik precies volgens plan om 17.41 aan op het treinstation in Kandersteg. Ik werd opgepikt door Matt uit Engeland, die hier werkt als een Pinkie. Ik kwam hier tegen 17.50 aan, toen moest ik even in de receptie wachten terwijl Matt op zoek ging naar waar ik moest slapen. Dat duurde even, en daarom zijn we eerst maar gaan eten (het eten wordt hier 's avonds om 18.00 geserveerd). Op het menu stond rösti met diepvriesgroenten en een cakeje met slagroom toe, heerlijk!

Daarna werd ik naar mijn kamer gebracht, waar ik me even in kon richten en op kon frissen, en toen kreeg ik om 7uur een rondleiding door het gebouw, waarbij ik alles hoorde wat ik moest weten. Ik slaap in de Nordic Room, daar staan 9 bedden maar ik heb de kamer helemaal voor mezelf!

Tijdens de rondleiding heb ik mijn groene tshirt gekregen, daaraan kunnen mensen die hier verblijven mij herkennen als personeel. Ook kreeg ik mijn keycord, die heel belangrijk is: als ik hem verlies, moet ik 24 uur lang met een ketting in de vorm van een hangslot om mijn nek lopen én een taart bakken voor alle Pinkies, zodat iedereen weet dat ik zo dom ben geweest om mijn sleutels te verliezen. Leuk!:P

Na de rondleiding, die ik overigens kreeg van Dato uit Georgië, ging ik naar de Staff Room, die boven is. Daar maakte ik kennnis met de andere Pinkies: Pol uit Luxemburg, Lara uit de VS, Jeannette uit Zweden, Sam uit Engeland, Jesse uit Canada, Robert uit Duitsland en Felix uit Engeland en volgens mij was dat het, maar het kan ook zijn dat ik de helft vergeet.

Gisteravond heb ik een stukje van een Engelse comedyserie gezien waarvan ik de naam al vergeten ben, iets met gavin & ... . Daarna ging ik op bed, ik was helemaal uitgeput. Eerst kon ik niet slapen, het matras was veel te dun, dus heb ik een matras van een ander bed afgepakt en die erbij opgelegd, zo kwam het meer in de buurt van een echt matras.

Vandaag ging de wekker om 7uur, toen ging ik aankleden, ontbijten en naar boven voor de Thought of the Day. Daarover vertel ik later nog meer!

Na de TotD ging ik naar beneden, naar de Laundry Department. Daar heb ik theedoeken, schorten, dekens en viscosedoekjes gevouwen en sokken en onderbroeken uitgezocht. Toen dat klaar was, gingen we gezellig de douches en wc's schoonmaken. Het is dat ik hier voor school moet zijn, anders had ik allang afgehaakt!

Ik heb nu middagpauze, net lunch gehad: Ravioli in een soort kruidenboter met diepvriesgroenten en een chocoladecakeje met nutella erop als toetje! Het is best gek dat ze hier tussendemiddag ook warm eten, maargoed, als zij er vrolijk van worden.. :) En het is nog best lekker ook! (dus papa en mama: het is bepaald geen plakkeroni:))

Vanmiddag ga ik volgens mij verder wassen en kamers schoonmaken omdat er gasten weg zijn gegaan of kamers klaarmaken omdat er nieuwe gasten komen. Dan is er vanavond een Staff Night Out. Niemand weet precies wat we gaan doen, maar ik heb gehoord dat het meestal hartstikke leuk is en ik denk dat het sowieso wel goed is omdat ik de anderen dan sneller leer kennen.

Ik zal nu trouwens even uitleggen hoe de dagen hier werken, omdat het anders waarschijnlijk een beetje onduidelijk wordt. Om 7 uur sta ik op, dan kan ik vanaf 7.30 ontbijten en word ik om 8.00 verwacht in de Staff Room voor de thought of the day. Dan zitten alle pinkies bij elkaar en is er 1 iemand die even iets vertelt of (zoals vandaag) een filmpje laat zien, waar dan verder niets mee gebeurt. Het is eigenlijk vooral gewoon gezellig.

Bij die bijeenkomst wordt ook verteld wie wat die dag gaat doen, en of er de komende dagen nog bijzondere dingen gebeuren. Dan ga je aan het werk. Ergens tussen 10 en half 11 mag je een kwartiertje koffiepauze houden, daarna moet je weer an die arbeit!

Je werkt dan tot 12 uur, dan wordt de lunch geserveerd. Na de lunch heb je tot 2 uur pauze, die heb ik nu dus, en daarna ga je weer verder tot 4 uur. Tussen 4 en half 5 heb je weer een koffiepauze, volgens hetzelfde principe als tussen 10 en half 11. Na die pauze ga je nòg een keer werken, dan tot 6 uur, dan ga je eten en dan ben je ook echt klaar.

Op zondag geldt in principe hetzelfde programma, maar omdat het zondag is begint alles een uurtje later, en daarom gaat de koffiepauze 's ochtends niet door. De lunch enzo zijn verder wel op dezelfde tijd.

Ik heb trouwens wat foto's geupload van mijn kamer en mijn kleren!

Nu ga ik op de bank zitten bij de andere pinkies, en dan maar weer lekker wasjes draaien!

Groetjes!

Rommy

  • 23 April 2011 - 12:13

    Joke:

    werken, werken, werken... maar wel een mooi plekje, wat een mooie uitzichten,

    veel plezier nog!

  • 23 April 2011 - 12:37

    Jessy:

    He zwitserse vrouw, leuk om je verslag te lezen. Je bent erg druk, maar volgens mij best leuk om te doen! Zo leer je ook mensen kennen uit andere landen. Mooi dat de reis goed verlopen is, moest gisteren nog wel aan je denken. Fijn pasen en tot snel!

  • 23 April 2011 - 16:42

    Je Vader:

    klinkt goed: het lijkt wel werk!
    wel goed dat je 's morgens je programma weet, dan kun je je daar op richten. Je kamer ziet er wel mooi uit, zeg!

    Veel plezier vanavond!

  • 23 April 2011 - 17:03

    Lilly:

    Mooi dat alles goed is gegaan! Wel raar dat je een stoel moet reserveren... Ik wou net zeggen dat je het lekkerste bed uit moest kiezen, maar toen las ik later dat je al matrassen aan het opstapelen dus, ja, het had niet echt zin meer:P

    Wat zul jij goed kunnen wassen aan het einde van je intership zeg! Is het zo dat je iedere dag iets anders moet doen of moet je iedere dag wassen?

    Nice pictures! En wat een mooi uitzicht en wat een grote bergen!

    Nog veel plezier!!:D

  • 23 April 2011 - 19:51

    Carmen:

    Gelukkig ging het goed met de trein enzo. Echt fijn dat je een eigen kamer hebt, lijkt me. Wel vervelend dat de wekker zo vroeg gaat. Een beetje uitslapen zou denk ik wel fijn zijn.

    In ieder geval een fijn Pasen!

  • 23 April 2011 - 19:52

    Carmen:

    Eigenlijk moet je gewoon elke nacht in een ander bed gaan liggen, als het toch kan :P

  • 23 April 2011 - 20:57

    Geerte Bos:

    hoi Rommy/een verre reis,de knop om en dan elke dag ....discipline!Dat is wennen! De cake met nutella,mmmmm!
    Ik gok dat er nog heel veel echt leuke aparte gezellige dagen volgen,veel plezier in de vrije uurtjes! Hoi!

  • 24 April 2011 - 07:41

    Jezus:

    Misschien dat het gewoon een rotklusje was? Om te kijken of je het wel echt wilde? :P Of dat ze alle leuke klusjes voor Pinkies bewaren ofzo? Nouja, nog maar 1,5 week ofzo!!

    Hoe was de staffs night out? Heb je nog lekker gebond met de anderen?

    En was het leuk gisteren in de keuken (ja mwoahoahoah ik heb inside information) mocht je koken of afwassen? We hoopten het eerste, alhoewel dat tweede natuurlijk ook leuk kan zijn als je het met meerdere mag doen!
    En nu vrij! Is iedereen vrij vanwege pasen? Of jij toevallig? Kun je nog leuke dingen doen, of is het gewoon wachten tot je weer onderbroeken mag vouwen?
    Als je het stom vindt kun je natuurlijk altijd nog je sleutels kwijtraken want dan mag je een taart bakken :D !

    Heeeeeeeel veel plezier nog en tot snel!
    xxxxx jezus

  • 24 April 2011 - 11:35

    Sipy:

    We missen je wel hoor, mag je daar ook wel paaseieren zoeken? van die lekkere van Zwitserse chocolade?
    Had je vandaag vrij of moest je al in de keuken?
    Heel veel plezier nog!!! lof joe beep !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Kandersteg

op stage in Kandersteg

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

weer thuis

03 Mei 2011

t/m 3 mei

27 April 2011

Dinsdag 26 en woensdag 27 april

25 April 2011

Maandag 25 april - Catering

24 April 2011

zondag 24 april: Catering
Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 7521

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: