zondag 24 april: Catering - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu zondag 24 april: Catering - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

zondag 24 april: Catering

Door: rommybos

Blijf op de hoogte en volg Rommy

24 April 2011 | Zwitserland, Kandersteg

Hoi allemaal!

Hoe is het? Met mij nog steeds prima!
Ik werk vandaag in de keuken, daarom (en omdat het zondag is) is mijn schema wat anders dan anders. Ik moest een kwartier voor het ontbijt (8.15 dus) al in de keuken zijn om alles alvast klaar te zetten. Dat heb ik gedaan, toen wat gegeten, en daarna naar boven voor de thought for the day!

Na de TftD was het weer snel terug naar de keuken, ditmaal om alvast bezig te gaan met het koken voor de lunch. Op het menu stond zuurkool met aardappels en rollade, en voor de vegetariërs een gratin dauphinois. Ik mocht me bezighouden met het voorgerecht: Minestronesoep.

Dat was opzich allemaal niet zo moeilijk, maar het was een beetje lastig omdat het natuurlijk een onbekende keuken voor mij is en ik neit weet waar alles staat, maar ook omdat het recept een beetje vaag was.

Er stonden namelijk alleen ingrediënten in, en voor het koken stonden er de volgende instructies:

Chop vegetables
Fry vegetables
Add water
Add herbs

En dat was het! er stond nergens hoeveel ik nodig had of hoe lang het moest koken!

Uiteindelijk heb ik het maar op de gok gedaan, en het is wel goed gekomen, niemand heeft zijn bord in het afval gegooid!

Na de lunch, waar ik dus normaal pauze had tot 2 uur, moest ik nu door omdat er nog afgewassen moest worden. Om half 2 waren we daarmee klaar, toen had ik pauze tot 4 uur. Dat is dus nu :)

Zoals altijd in mijn pauze (het is tenslotte al de 2e keer ;)) ga ik eerst even op bed liggen en een boekje lezen, waarbij ik in slaap val, dan wakker word en naar boven ga om een stukje voor mijn blog te typen!

Iedereen die hier in de staff room is kijkt een filmpje, slaapt of typt een blog. Daaruit kan je wel zien hoe vermoeiend het werk is: er is niemand die bijvoorbeeld actief spelletjes gaat doen ofzo.

Ik heb gisteren trouwens ook mijn werkschema gekregen! Dit is het (uitleg over wat de onderdelen inhouden komt eronder):

Zaterdag 23 april - House
Zondag 24 april - Catering
Maandag 25 april - Catering
Dinsdag 26 april - 's ochtends house, 's middags programme
Woensdag 27 april - vrij
Donderdag 28 april - Grounds
Vrijdag 29 april - Grounds
Zaterdag 30 april - Maintenance
Zondag 1 mei - Vrij
Maandag 2 mei - House
Dinsdag 3 mei - Catering
Woensdag 4 mei - Vrij
Donderdag 5 mei - Grounds

Dat is dus het schema wat ik de volgende dagen volg. Zoals je kan zien heb ik ook 3 dagen vrij, daarop kan ik doen wat ik wil en mag ik (als ik wil) de hele dag uitslapen!:)

Dan nu wat alles is. House is eigenlijk alles wat met het gebouw en de gasten te maken heeft, daar was ik gisteren dus. Het gaat van wassen naar kamers klaarmaken naar gasten inchecken (hoewel ik dat niet mag doen ;)).

Catering doe ik vandaag dus, dat is in de keuken werken en het eten verzorgen. Daar hoort afwassen vanzelfsprekend ook bij.

Wat programme is, weet ik eigenlijk niet precies. Daar komen we overmorgen denk ik achter!

Dan een vrije dag: ik denk dat dat wel voor zichzelf spreekt!
Ik wil 2 van mijn vrije dagen eigenlijk sowieso naar het dorpje hier toe, 1 dag om geld uit de muur te halen en souvenirs te kopen (hoewel ik die misschien ook uit de shop hier haal, staff krijgt korting!:)) en op 4 mei wil ik graag alvast inkopen doen voor de terugreis, dus broodjes en flesjes drinken enzo.

Grounds is het kampterrein. Dan ben ik dus de hele dag buiten en help ik Sam (UK) om alles klaar te maken voor het zomerseizoen, als de gasten daar kunnen komen kamperen.

Maintenance spreekt voor zichzelf: dat is onderhoud. Ik weet nog niet of dat binnen of buiten is, daar kom ik gauw genoeg achter, het ligt er maar net aan waar onderhoud nodig is!

En dat was het allemaal alweer!

Gisteravond tijdens de SNO hebben we de enige paasactiviteit van dit jaar gedaan: eieren gezocht! Maar omdat de organisatoren (Felix en Sam) geen paaseitjes konden vinden, moesten we kleine chocolaatjes zoeken. Die lagen verstopt in alle staff-areas, dus de kantoren, de staff room, de laundry, de keuken, etc.!

Het was heel leuk, hoewel iedereen fanatieker was dan ik :P. Ik had dan ook 5x minder chocolaatjes gevonden dan de winnaar, maar het was gewoon leuk en alle chocolaatjes gingen uiteindelijk toch in dezelfde pot. De prijs, een enorme paashaas van chocola, werd gewonnen door Sean (US). Zelfs die werd gedeeld:)

In mijn vorige blog ben ik trouwens vergeten iedereen die een smsje heeft gestuurd enzo te bedanken, ik ga geen sms terugsturen omdat dat me veelteveel geld kost :P, dus dat doe ik bij deze! Leuk dat jullie aan me dachten!

Dat was het wel voor vandaag, nu ga ik nog even op de bank zitten en wat gevonden chocola van gister eten en daarna bezig met het avondeten!

Vrolijk pasen!

  • 24 April 2011 - 14:10

    Jessy:

    Als eerste, jij ook fijn pasen! Je hebt uitgebreide bloggen zeg, ze zijn heel leuk en interessant om te lezen. Ik heb trouwens geen raar toetsenbord omdat ik met mijn mobiel of laptop berichten stuur. Wat Vijn (haha) dat je 3 dagen vrij hebt, kun je ook zien hoe zwitserland is. Nou veel plezier en succes met werken. Groetjes uit amerika

  • 24 April 2011 - 16:24

    Mama:

    Leuk hoor! En gelukkig heb je genoeg variatie in het programma.
    Hier is het heerlijk weer! bij jou ook?
    groetjes en veel plezier!!!

  • 24 April 2011 - 17:01

    Jurjen:

    hoi

  • 25 April 2011 - 09:30

    Sible:

    Hoi Rommy,

    leuk om je blogs te lezen.
    Hoeveel gasten zijn er zo gemiddeld en wat voor programma hebben die?
    Zit je in de buurt van dorpjes of is het op de ruimte?
    Wie doet de boodschappen en voor hoeveel moet er dan gekookt worden?

    groet,

    sible

  • 25 April 2011 - 09:48

    Carmen:

    Echt mooie uitgebreide stukken tekst heb je elke keer. Zo is het heel duidelijk (maar dat was denk ik ook je bedoeling :P).

    Wel een leuk schema deze twee weken volgens mij. Zo blijf je wel bezig en zul je je ook niet zo snel vervelen, haha.

    Jij ook fijn pasen!

    X

  • 25 April 2011 - 14:11

    Lilly:

    Jij ook een heel fijn pasen! Zoeken ze daar ook eieren of kennen ze dat niet?:P

    Hoelang doe jij over het schrijven van zo'n blog zeg,, als ik zoiets langs zou moeten schrijven dan had ik waarschijnlijk bij voorbaat al geen zin meer in! haha..

    Leuk dat je ook vrij hebt en ook dat een soort van werkschema hebt gekregen.. Hoelang zitten die andere mensen daar?

    Slaap je nog steeds alleen? OF heb je al een kamergenoot?:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Kandersteg

op stage in Kandersteg

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

weer thuis

03 Mei 2011

t/m 3 mei

27 April 2011

Dinsdag 26 en woensdag 27 april

25 April 2011

Maandag 25 april - Catering

24 April 2011

zondag 24 april: Catering
Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 7522

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: