Maandag 25 april - Catering - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu Maandag 25 april - Catering - Reisverslag uit Kandersteg, Zwitserland van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

Maandag 25 april - Catering

Door: rommybos

Blijf op de hoogte en volg Rommy

25 April 2011 | Zwitserland, Kandersteg

Hai iedereen!

Wat veel reacties weer! Vet leuk!

Ik zal eerst beginnen met het antwoorden van iedereens vragen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het weer hier is, want ik ben nauwelijks buiten geweest. Het is wel goed opzich, iedereen loopt rond in tshirts, maar het is niet alsof de zon heel hard schijnt ofzo... Gewoon een gewoon lenteweertje:)

Er zijn vandaag een heleboel (173) gasten weggegaan. Het waren er dus heel veel, en nu is het erg rustig. Wat de gasten doen, hangt helemaal van henzelf af. In de omgeving is genoeg te doen, en daaruit stellen ze zelf een programma samen. Wat de meeste gasten sowieso doen, is een dagje naar bijvoorbeeld Bern, of naar het meer van Spiez (als het mooi weer is). Alle groepen gaan ook minstens 1 dag in de bergen wandelen, dat is hier natuurlijk een must!

Ik zit hier opzich wel in de buurt van dorpjes, Kandersteg ligt daarvan het dichtstbij, maar ook wel een beetje op de ruimte. Het is hier zegmaar een dal, en het centrum zit helemaal aan het eind van dat dal. Dus op die manier ben je met 10 minuten de ene kant op in een dorp, en 10 minuten de andere kant op in de middle of nowhere!

Ze doen hier geen boodschappen, maar ze kijken gewoon in de koelkast wat er op is, dan in het kookboek (met de o zo duidelijke recepten) wat er binnenkort gegeten kan worden, en dan stellen ze een lijstje samen wat er besteld moet worden, en dan komt er een leverancier die dat binnen een aantal dagen langsbrengt.

Hoeveel dat is hangt er vanaf voor hoeveel we koken, en dat hangt er weer vanaf wie er allemaal mee eet. Gasten kunnen er namelijk voor kiezen om hier mee te eten, maar ze kunnen ook zelf koken in de gastenkeuken. Vandaag koken we alleen voor de staff, dus dat zijn een stuk of 17 mensen. Gister en eergister was het drukker bij het eten, toen hadden we ergens tussen de 50 en 60 mensen.

Gisteravond toen ik samen met de andere cateringstaff terugkwam uit de keuken, was er helemaal niemand in de staffroom, maar er kwam wel heel veel lawaai vandaan. Bleek dat ze met matrassen en dekens een hut hadden gemaakt en daarin films aan het kijken waren!

We zijn onder de stoelen doorgekropen (op elke arm een blauwe plek:P) en hebben een stuk van wall-e gezien, en daarna pulp fiction.

Vandaag werk ik dus weer in catering, bij de lunch hebben we pastaschotel gehad en wat er vanavond op het menu staat weet ik nog niet!

De eerste tegenvaller voor deze twee weken is trouwens al geweest (op het harde werk na, maar dat was niet onverwacht); mijn broek is gescheurd! Het was een nieuwe afritsbroek, maar het maakt niet zoveel uit, hij is op de naad gescheurd en moest toch nog even naar de kleermaker omdat hij te lang was. Zolang ik maar niet teveel buk en hurk komt het allemaal goed!:P

Vanavond is er een housewarming bij Myriam, de nieuwe directrice. Ik ga er sowieso heen, anders zit ik hier denk ik helemaal alleen in de staffroom:P, maar ik ben alleen bang dat het een beetje awkward gaat worden, want ik ga nu naar haar housewarming terwijl ik haar nog maar 3 keer ofzo heb gezien!

Maargoed, ze is heel aardig, en alle staff was welkom, dus het wordt vast gezellig!

Groetjes!
Rommy

  • 25 April 2011 - 14:10

    Marije:

    Klinkt leuk hoor! En waren het stomme nagesynchroniseerde films of gewoon Engels?

  • 25 April 2011 - 14:15

    Lilly:

    Maar bij de naad uitscheuren is toch juist niet goed of wel?:P

    Hoeveel mensen passen daar als het helemaal vol is? Want ik vind dat er wel veel weggaan ineens...

    Veel plezier bij de housewarming!!

  • 25 April 2011 - 14:41

    Epco:

    nu maar even afwachten hoeveel mensen er komen: ik verwacht dat het deze week er minder zullen zijn dan met Pasen, maar na volgend weekend weer meer (veel vakanties, ook in landen om ons heen).

    veel plezier bij de housewarming (wel de goede broek aantrekken ;-) !


  • 25 April 2011 - 19:52

    Sible:

    zwitserland staat bekend om het jodelen en de waldhoorn, moeten we ons vast voorbereiden op een uitgebreide demonstratie als je weer terug bent?


  • 25 April 2011 - 19:54

    Grace:

    net terug van Fryslan, en nu drie blogs gelezen...
    Vraagjes: why pinkies? en Thought for the Day?
    Ok, hard werken en gescheurde broek, maar wat een leuke internationale stageplek! Hoop dat je overmorgen op je vrije dag ook nog wat ziet (behalve uit je raam). Kijk nu al weer uit naar je volgende blog! Was de housewarming gezellig?
    Welterusten, groet, Grace

  • 26 April 2011 - 09:04

    Hetty:

    hey Rommy, leuke blogs! Blijf je een groentje of zit er nog een promotie in naar een Pinkie? Veel plezier en werk niet te hard!

  • 26 April 2011 - 09:24

    Carmen:

    Bij jouw stukken tekst krijg je niet alleen een indruk van wat jij doet, maar echt van de hele omgeving, haha.

    Ik denk dat ze je aan moeten nemen om mensen op de hoogte te brengen van Kandersteg, want het is echt heel duidelijk. :P

    Natuurlijk ook leuk dat je het naar je zin hebt!

  • 26 April 2011 - 09:34

    Susan:

    Hoi Rommy, wat schrijf je leuke blogs! En wat heb je veel te vertellen!!! Erg leuk om alles te lezen! En kind wat moet je hard werken zeg!! Ik vind je een kanjer! Het is inderdaad een prachtig uitzicht, die bergen... nu nog zelf een wandeling maken door die bergen,hé? (als je puf en tijd hebt); dat is hier een must zeg je zelf!!!
    Humor...een gescheurde afritsbroek!!!
    Nou, have fun girl. En tot schrijfs!

  • 26 April 2011 - 09:48

    Lotte:

    Heey Rommy,
    wat saai om alleen te slapen in die kamer! Teminste ik zou het niet leuk vinden...? En het lijkt me ook lastig om daar de hele tijd Engels te praten. Ik zag op de foto's dat je een mooi uitzicht hebt en je ziet er vet anders uit! Nog veel plezier daar in Zwitserland!

    Groetjes Lotte

  • 26 April 2011 - 11:53

    Jessy Vijn:

    Mijn zwarte broek is ook al gescheurd! Ik stapte in de auto (en dat ding is nogal hoog) en toen krrrrrst. De broek was namelijk versleten door het fietsen.

    Hoe was de housewarming?

  • 27 April 2011 - 20:13

    Marcel Bergboer:

    @Sible: het is de alphoorn, en niet de waldhoorn, want die speelde ze als (geleerd van een heeeele goeie en aardige hoornist)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Kandersteg

op stage in Kandersteg

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2011

weer thuis

03 Mei 2011

t/m 3 mei

27 April 2011

Dinsdag 26 en woensdag 27 april

25 April 2011

Maandag 25 april - Catering

24 April 2011

zondag 24 april: Catering
Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 7518

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: