Eerste 1,5 week - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rommy Bos - WaarBenJij.nu Eerste 1,5 week - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

Eerste 1,5 week

Door: Rommy

Blijf op de hoogte en volg Rommy

02 September 2014 | Zweden, Stockholm

Hej!

Na anderhalve week in Stockholm wordt het toch wel tijd om het thuisfront eens op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal uitspook!
Hoewel ik hier vorige week al moest zijn vanwege introductieactiviteiten van de universiteit, voelde het tot nu toe een beetje als een vakantie. Ik ben een paar keer op de uni geweest (de campus ligt in een nationaal park - heel mooi, ruim en groen!), maar had ook een aantal vrije dagen waarop ik natuurlijk in de stad heb rondgelopen en de omgeving dichterbij mijn huis heb verkend. Op dinsdag was ik van plan om een mooie wandeling te maken in de bossen hier in de buurt, maar het regende de hele dag... Dus deed ik wat elke Nederlander met zulk weer zou doen: Naar de Ikea! De grootste van de wereld welteverstaan, die hier een paar bushaltes verderop is.

Maar nu is de vakantie écht afgelopen: vanmorgen heb ik mijn eerste college gehad. Mijn medestudenten heb ik vorige week bij een bijeenkomst al ontmoet, het is een gezellige groep van bijna alleen maar meiden! Niks nieuws dus, afgezien van het feit dat dit een heel internationale groep is met mensen uit vrijwel heel Europa en zelfs twee mensen uit Hong Kong en Zuid-Korea :).

Mijn rooster is gelukkig niet heel anders dan dat in Nederland: ik heb ongeveer 3 of 4 colleges per week, en dus nog genoeg vrije tijd om veel leuke dingen te doen. Wat wel anders is, is de manier van lesgeven; er wordt veel meer samengewerkt tussen studenten, en studenten hebben hier ook veel meer te zeggen over hoe het onderwijs er uitziet dan ik vanuit Nederland gewend ben. Wat ook een verschil is (maar ik vind dat totáál niet erg): Hier zijn geen tentamens! De vakken die ik hier volg worden beoordeeld en becijferd aan de hand van essays en presentaties. Kost wat meer tijd, maar dan is er ook ruimte om dieper op onderwerpen in te gaan!

Nu ga ik even de stof doornemen voor de cursus Zweeds die morgen van start gaat, ik schrijf later weer wat! :)

  • 02 September 2014 - 18:11

    Joke:

    Leuk hoor! Veel plezier daar!

  • 02 September 2014 - 18:47

    Sible:

    Rommy hej, god kväll.

    Hur mar du ?

    Vi ses !

  • 03 September 2014 - 14:31

    Grace:

    klinkt allemaal goed! ben benieuwd hoe de colleges en de samenwerking bevallen!
    Ha det sa kul, hej da!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 7512

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: