Time flies.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rommy Bos - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rommy Bos - WaarBenJij.nu

Time flies..

Door: Rommy

Blijf op de hoogte en volg Rommy

14 November 2014 | Zweden, Stockholm

Wat vliegt de tijd!

En ik weet niet helemaal zeker of ik het leuk vind.. Toen ik hoorde dat mijn vak eerder afgelopen zou zijn, en ik in december al naar huis zou gaan in plaats van in januari vond ik het heerlijk, maar nu komt het wel razendsnel dichterbij! Toen ik wegging uit Nederland wist ik dat ik binnen vijf maanden weer terug zou zijn en ik dan gewoon mijn leventje weer op kon pakken, maar dat is nu heel anders. Ik kan natuurlijk wel terugkomen naar Stockholm, maar alle mensen die ik hier heb leren kennen (op 1 Zweed na) zullen dan ook weer terug zijn naar hun eigen land. Dat geeft me wel een goede reden om een wereldreis te maken!

De tijd gaat ook een stuk sneller doordat ik heel druk geweest met van alles en nog wat: het vorige vak moest worden afgerond met een presentatie, ik ben begonnen met het tweede vak dat ik hier volg (Special Education - Disability and Learning), waarvoor deze week al de eerste deadline staat, en ik heb natuurlijk ook veel leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar een concert van John Legend geweest, ben ik afgelopen week meegeweest op een international student cruise naar Riga en heb ik veel 'kleine' dingen met vrienden gedaan: drankje hier, restaurantje daar, et cetera.

Ook de komende tijd heb ik mijn agenda lekker vol staan. Tussen alle opdrachten voor school door ga ik naar (hou je vast) Tallinn, St. Petersburg, Helsinki, weer Helsinki en Lapland :) En dat binnen een maand en een week! (Aaaah, ik ben hier nog maar een maand en een week....) En naast al die tripjes staat er nog van alles op de Stockholmbucketlist, zoals schaatsen op de ijsbaan in Kungsträdgården (in het centrum van SH), de kanalen in de binnenstad bevroren zien, een Zweeds kerstbuffet (dat is hier een grote traditie), en natuurlijk een flinke laag sneeuw! De eerste sneeuw is een tijdje terug al gevallen, maar helaas was die ook direct de dag erna weer weg..

De rest van de winter dient zich al wel aan. Het wordt steeds vroeger donker. Waar ik in het begin verwonderd was dat het om acht uur al pikdonker was, is het nu normaal dat de zon om half vier al onder gaat. Ik kan nog niet zeggen dat ik daaraan gewend ben, en ik weet ook niet of dat gaat komen.. Het voelt nu steeds alsof het uren later is dan het eigenlijk is! Daarnaast wordt het steeds kouder, maar gelukkig is dat wel iets dat ik vanuit Nederland al goed ken ;).

Die kou weten de Zweden trouwens heel goed te compenseren door het enige wat écht helpt tegen de winter: Kerstmis! Alle kerstdingen (ballen, slingers, pakketten, eten, glögg (Zweedse Glühwein), etc) liggen in de winkels, alle etalages zijn versierd, er hangen dennentakken en kerstverlichting in het stadscentrum, ga zo maar door. Nou zou dat in Nederland waarschijnlijk ook het geval zijn als wij Sinterklaas niet hadden, maar het verschil is dat het hier ook daadwerkelijk verkocht wordt! Ik was net even bij de Lidl om een zakje geraspte kaas te halen, en de persoon voor mij kocht glögg en kersttoetjes, en de persoon achter mij had een kerstham en een soort kerstgebak tussen zijn boodschappen liggen.. Je moet toch wat in die donkere dagen. Wat je natuurlijk ook kan doen: Lekker met een warme kop thee op je laptop artikelen zoeken voor een opdracht, en daarna een filmpje erop zetten.

Klinkt als een goed plan toch? ;)

Hej då!

  • 14 November 2014 - 21:10

    Sipy En Epco:

    Geniet nog maar lekker van de laatste uitstapjes en leuke dingen! En wij vinden het wel leuk dat het niet zo lang meer duurt ;-)

  • 14 November 2014 - 23:03

    Grace:

    jemig wat gaat dat razend snel... maar je doet ook erg veel in de tijd die je hebt. Als ik lees waar je de komende tijd nog allemaal heen gaat (leuk! is al het begin van de wereldreis. Rest volgt natuurlijk) heb je amper tijd om nog te studeren! Maar ervaren is eigenlijk wel zo belangrijk, toch?
    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rommy

Actief sinds 17 April 2011
Verslag gelezen: 1331
Totaal aantal bezoekers 7496

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 22 December 2014

Minor in Stockholm

22 April 2011 - 06 Mei 2011

op stage in Kandersteg

Landen bezocht: